Systemy wynagrodzeń
Systemy wynagrodzeń stosowane przez Kancelarię, również wynikają ze specyfiki świadczenia usług prawniczych. Można zatem wyróżnić następujące sposoby rozliczeń:
- System stałego wynagrodzenia ryczałtowego:
- Wynagrodzenie stałe ustalone za dany okres rozliczeniowy najczęściej miesięczny. Wynagrodzenie takie jest ustalane w drodze negocjacji z klientem, po rozpoznaniu standardowego nakładu czasu pracy, potrzebnego dla obsługi danego klienta.
- System wynagrodzenia ryczałtowego:
- Wysokość wynagrodzenia za wykonanie określonego zadania (sporządzenie opinii prawnej, wzoru umowy etc.) jest ustalana w drodze negocjacji z klientem. Taki rodzaj wynagrodzenia jest ustalany zazwyczaj w sytuacjach, kiedy można przewidzieć nakład czasu pracy niezbędny do wykonania danego zadania.
- System rozliczania godzinowego:
- Wynagrodzenie uzależnione od ilości przepracowanych godzin przy ustalonej stawce godzinowej.
- System ryczałtowo-godzinowy:
- Wynagrodzenie stałe ustalone stawką miesięczną dla określonej liczby godzin pracy; przy przekroczeniu ustalonej liczby godzin - wynagrodzenie i rozliczenie wg stawki godzinowej.
- System premii za sukces:
- Wysokość wynagrodzenia zależy w części od uzyskania dla klienta szczególnych korzyści. Taka premia za sukces (success fee) jedynie uzupełnia wynagrodzenie podstawowe, które jest wtedy ustalane w odpowiednio niższej wysokości.
Formy współpracy
- Wsparcie dla prawników lub menedżerów zatrudnionych u klienta,
- Wykonywanie określonych zadań, dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, jak sporządzanie projektów umów, regulaminów, udział w negocjacjach, czy przeprowadzenie procesów łączenia, podziału i przekształcenia przedsiębiorców, windykacja należności,
- Udział w postępowaniach administracyjnych i podatkowych,
- Reprezentacja w postępowaniach sądowych i sądowo administracyjnych,
- Sporządzanie ekspertyz prawnych na użytek klienta, utrwalonych w różnych formach,
- Kompleksową obsługę prawną przedsiębiorstwa, łączącą w sobie wymienione formy świadczenia usług, która może być związana z obecnością radcy prawnego w ustalonych godzinach oraz jego dostępnością za pośrednictwem telefonu, faksu lub poczty elektronicznej.